vrijdag 18 februari 2011

Contact met de klopgeest !!

Jongens en meisjes, het is gelukt! Joehoe, het is gelukt, het is gelukt. Tralalaliere Hopsasa. We hebben contact kunnen maken met de klopgeest!! Vergeef me mijn blijdschap, maar dit is écht GROOT NIEUWS.

De Klopgeest van de Leesdijk verstuurt zijn boodschappen in MORSE-CODE. Dat is een speciale code van korte (puntjes) en lange (streepjes) klopjes en elke letter van het alfabet is zo een verzameling van puntjes en streepjes.

Kijk maar:









De code die onze kopgeest verstuurd is deze:
.---
.--.
--./.-./.-/./-/--/.-/./--./...././.-.

Bovendien hebben we ook het muzikale neuriën van de klopgeest kunnen ontcijferen!
Die liep volgens deze aloude spokencode:



Nu we weten in welke codetaal de klopgeest spreekt, kunnen we ook te weten komen wat hij ons wil vertellen.

Welnu beste kinderen, de klopgeest vertelde ons al die tijd zijn eigen naam!!

Kunnen jullie de code ontcijferen en zijn zo zijn naam te weten komen?

Natuurlijk ben ik zelf meteen ook aan de slag gegaan met die morsecode. En zo ben ik erin geslaagd om een gesprek te voeren met de klopgeest:

VRAAG: Wie ben jij?

ANTWOORD: Dat heb ik u al verteld. Al twee maal. In code.

VRAAG: Juist, je bent een klopgeest . En wat wilt je van ons?

ANTWOORD: Van jou wil ik niets, professor. Het zijn de kinderen van de bibliotheken van de Leesdijk van wie ik iets wil.

VRAAG: En wat wil u dan van die kinderen?

ANTWOORD: Zij moeten mij helpen. Zij zijn de enigen die mij kunnen helpen!

VRAAG: Waarom zijn zij de enigen?

ANTWOORD: Omdat alleen zij nog beschikken over genoeg verbeelding en fantasie om in mij te kunnen geloven.

VRAAG: En wat moeten ze voor u doen?

ANTWOORD: Zij moeten … piep tuut krak piep … En ook moeten zij voor mij … piep piep tuut krak piep tuut … omdat zij de enigen zijn die … piep tuut piep krak pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep …

En toen was de verbinding met ‘de andere wereld’ waarin de klopgeest verblijft ineens verbroken.

Hopelijk kunnen we snel opnieuw contact maken met onze klopgeest want ik ben wel heel benieuwd wat de kinderen voor hem moeten doen. Jullie ook?