vrijdag 11 februari 2011

Spookachtige geluiden in de bib



Mag ik mij even voorstellen?

Mijn naam is Gerrit De Geest, professor Gerrit De Geest.

Ik ben Professor in de spokenkunde, hoogleraar aan de universiteit van Schimmenstad, erevoorzitter van vereniging De Kloppende Geesten en grootmeester in de orde van Het Witte Laken.
Je kan dus wel zeggen dat ik een en ander afweet van spoken en geesten. En daar wil ik het nu precies met jullie over hebben…


Bestaan spoken echt?
Oh ja hoor, spoken bestaan echt. Neem het maar van mij aan. Bovendien zitten ze vaak dichterbij dan je denkt.

Neem nu bijvoorbeeld de bibliotheken van De Leesdijk. Als je goed luistert, kan je daar sinds kort vreemde geluiden horen. Nog niet op gelet? Ga er maar eens gauw langs en hou je oren goed open. Het zijn de bibliotheken in Berlare, Buggenhout, Dendermonde, Hamme, Laarne, Lebbeke, Wetteren, Wichelen en Zele.
In elk van die bibliotheken kan je een soort muzikaal ‘kloppen’ horen. Ritmische tikjes die soms even stoppen en dan weer terug beginnen. En op andere momenten is het net of je iemand spookachtig hoort neuriën.


Als je de geluiden wil horen kijk dan naar de filmpjes.





De mensen van de Leesdijk hebben mij als expert gevraagd om dit te onderzoeken. Zo heb ik ontdekt dat die geluiden alleen maar afkomstig kunnen zijn van een …
KLOPGEEST!!

Die klopgeest probeert ons iets te vertellen met zijn geklop. Ik denk zelfs dat hij contact wil opnemen met ons. Maar wat hij ons precies wil vertellen, dat weet ik nog niet.

Ik weet dus nog niet wat de klopgeest van De Leesdijk probeert te vertellen en daarom heb ik deze blog geopend.

Ik wil alle kinderen oproepen om mij te helpen!! Jullie zijn trouwe bezoekers van de bib en dus komen jullie daar vaak en kennen jullie alle hoekjes en kantjes.

Ik zou het heel fijn vinden als jullie mij mee op weg willen helpen. Alle ideeën zijn goed. Ga aan alle muren luisteren in de bib en probeer te ontdekken wat de geest wil vertellen.

Hou deze blog goed in de gaten want binnenkort vertel ik jullie meer over deze klopgeest